“ Na mijn studie heb ik 7 jaar bij BDO gewerkt en ben daarna interim financial geworden. Eerst via een bureau, maar daar merkte ik dat opdrachten binnenhalen ook prima zelf lukt. Nu ben ik al meer dan 3 jaar zelfstandig aan de slag. Tijdens mijn studie hielp ik ondernemende vrienden al met de aangifte en fiscaal advies. Inmiddels bedien ik veel meer ondernemers, vooral MKB en kleine Bv’s, met administratie en aangifte. Dat is de andere tak van mijn bedrijf naast het interim financial zijn. ”
Waarom heb je gekozen voor Nextens?
“ Vanaf januari 2022 gebruik ik Nextens. Ik ging op zoek naar software want via de site van de belastingdienst wordt het steeds lastiger. Met eHerkenning wordt het steeds moeilijker en duurder. Ik heb groeiambities voor de financiële administratie tak van mijn bedrijf en daar draagt efficiënte aangiftesoftware aan bij. Nextens werkt sneller, gebruiksvriendelijk en het gekoppelde naslagwerk is echt een toevoeging. Dan heb je gelijk toegang tot relevante informatie. ”
” Nextens werkt sneller, gebruiksvriendelijk en het gekoppelde naslagwerk is echt een toevoeging. “
“ Ik gebruik veel van de tools en templates. Daar rolt na wat gegevens invullen gelijk een berekening met brief voor mijn klant uit. Dat ziet er niet alleen professioneler uit, maar werkt ook sneller voor de onderwerpen waar vaak vragen over zijn zoals auto van de zaak. Veel klanten zoeken toch dat stukje fiscaal advies, naast enkel de aangifte. Verder zijn de meldingen fijn, dan zie je gelijk waar je nog iets moet doen. Wat me ook opviel, is de mogelijkheid om veel vorm te geven naar eigen smaak. Daardoor is het programma makkelijk te leren, ook als je niet technisch bent. ”
De koppeling met boekhoudproducten is ook geweldig. Door de koppeling wordt de boekhouddata van mijn klanten automatisch in Nextens gezet en geanalyseerd. Dat scheelt onwijs in de tijd en overtyp fouten waardoor je meer kunt doen op een dag.”
In een starterspakket zit alles inbegrepen wat jij nodig hebt voor een kick start van jouw bedrijf. En dat tegen een startersbedrag!
“ Ik gebruik vooral de koppeling binnen de aangiftesoftware. Als je iets tegenkomt waarvan je even niet meer precies weet hoe het zat, dan is het handig dat er gelijk gelinkt wordt met de almanak of dossier dat er erachter hangt. Er is ook veel veranderd sinds mijn studie en het blijft een complex vak, dus een naslagwerk is zeker nodig. Vooral binnen mijn eigen zaak, waar ik toch veel alleen moet doen, is het handig om mijn fiscale kennis aan te kunnen vullen.
Maar ook tijdens mijn werk als interim financial heb ik er wel eens in gekeken. Je merkt toch dat veel grotere organisaties minder fiscale kennis intern hebben, vaak leunen op externe partners, en dan kan het toch voordelig zijn om zelf toegang te hebben tot de juiste fiscale kennis. ”
” Je merkt toch dat veel grotere organisaties minder fiscale kennis intern hebben “
“ Ik merk dat er steeds meer klanten bijkomen en ik wil uiteindelijk nog meer groeien in de financiële administratie, ook als dat betekent dat ik dan uiteindelijk minder interim zal werken. Het is dan handig dat je met de Nextens software veel klanten tegelijk en efficiënt kunt bedienen. Daarnaast leveren alle tools en extra’s ook veel tijdwinst en kansen. ”
In een starterspakket zit alles inbegrepen wat jij nodig hebt voor een kick start van jouw bedrijf. En dat tegen een startersbedrag!