“Ik vind de software gewoon heel fijn werken”, aldus Twan van de Wiel, eigenaar en adviseur bij TvdW. “Voor de overstap naar Nextens zaten we bij Primaccount. Toen dit overgenomen werd, kwam er iets nieuws voor in de plaats waar we niet tevreden mee waren. Bij Nextens werden we vervolgens warm ontvangen door accountmanager Michael Noorlander.”
‘Het past goed bij ons’
“We werken nu zo’n 8 jaar met Nextens. De software heeft een duidelijke schermopbouw en is erg gestructureerd. Het uitstel aanvragen werkt razendsnel. Bovendien zit er een stuk advisering in en kun je makkelijk met meerdere mensen in de software samenwerken. Het past goed bij ons.”
Focus op doorontwikkeling
“In de jaren dat we dit pakket hebben, zien we ook dat Nextens een grote focus heeft gehad op de doorontwikkeling en stabiliteit van het product. In het begin kon de software nog wat traag zijn, maar tegenwoordig is dat niet meer zo. Het maakt niet uit waar je zit, het is gewoon snel. Ook is Nextens heel vroeg met de ib-aangiften. Je kunt dus snel de aangifte inkomstenbelasting doen over een jaar.”
Proactief
Natuurlijk kan het voorkomen dat de software een keer niet vlekkeloos loopt, maar ook hier heeft Van de Wiel geen kwaad woord voor over: “Als er problemen zijn, stelt Nextens zich proactief op en zoeken jullie snel een oplossing. Ik ken softwarepartijen die de instelling hebben dat het wel aan de gebruiker zal liggen. Maar dat is bij jullie nooit het geval. Afgelopen maand klopte er iets niet en ik kreeg snel een duidelijke mail terug met de oorzaak en wanneer het opgelost zou worden. De update werd vervolgens ook netjes aangekondigd. Dat werkt heel fijn.”
Mogelijkheden verkennen
“Ons hele werkproces is verweven met Nextens. We merken dat we nu ook steeds beter met het pakket werken. Er zitten echter nog een aantal mogelijkheden in die we nog willen verkennen. Bijvoorbeeld het digitaal goedkeuren via het klantportaal. Onze jonge klanten geven al aan dat ze hiervoor openstaan.”
“Volgend jaar willen we ook meer gaan werken met de adviessignalen. We hebben wel de proefversie gehad en dat werkte heel fijn. Dit jaar hebben we het echter zo druk met corona en de overgang naar een nieuw crm-pakket, dat we ons hier volgend jaar in gaan verdiepen.”
Belang van koppelingen
“Waar we door onze hele ict-straat heen een grote focus op hebben zijn koppelingen. Een van de redenen dat we nu zijn overgestapt naar Radar is omdat Nextens hier een goede koppeling mee heeft. In het verlengde kijken we nu ook naar Pinkweb. Dat werkt ook weer samen met Nextens en Radar. Al die koppelingen zorgen voor aanzienlijk meer efficiëntie. Je kunt zo meer aandacht besteden aan de aangifte en de prijs laag houden. Daar vragen klanten ook steeds meer om.”
Geïnteresseerd om de software eens uit te proberen?