Martin Voigt, Marketing Directeur bij Nextens, werd recentelijk geïnterviewd door Michiel van Zaane voor marketingtribune.nl. Wij vonden dit interview te leuk om niet ook hier te plaatsen. Bij deze dus!
Niet bepaald een typische vakantiefoto bovenaan deze editie van de Zomerfavorieten, maar wassen hoort nu eenmaal ook bij een roadtrip van een maand door Canada. Martin Voigt (rechts op de foto) van Nextens (belastingaangiftesoftware en fiscale kennisbanken) vertelt.
Hoe zag jouw vakantie eruit?
Canada. Samen met mijn neef (die zit dus links op de foto) heb ik een maand lang een roadtrip gemaakt in een dikke pick-up truck, van west naar oost, van Vancouver naar Montreal (langs het Stampede festival in Calgary). Dit was een geweldig avontuur, een heel indrukwekkend land en echt een cadeautje om er zo lang helemaal uit te zijn.
Wat staat er op marketinggebied op stapel voor Nextens najaar 2024 en 2025?
Uiteraard doet AI zijn intrede in onze producten (belastingaangiftesoftware en fiscale kennisbanken) en ook binnen marketing biedt AI enorm veel kansen, deze gaan we verder onderzoeken en verder inzetten. Daarnaast starten we dit najaar met een strategische samenwerking met het Register Belastingadviseurs, de fiscale beroepsvereniging, en organiseren we dit najaar op 14 november voor het eerst Nextens Connect, een kennis- en netwerkdag voor onze klanten, stakeholders en prospects.
Volgend jaar lanceren we een aantal nieuwe features die we gaan ontwikkelen in samenwerking met onze klanten. Om de veelzijdigheid en kwaliteit van Nextens te onderstrepen focussen we daarnaast op onze (online) zichtbaarheid via SEA, SEO en zetten we meer in op branding.
Tenslotte bouwen we onze samenwerking met Stichting het Vergeten Kind nog verder uit, omdat we merken dat het echt kunnen bijdragen aan een goed doel – niet alleen Financieel maar ook via vrijwilligerswerk – collega’s enorm inspireert en motiveert, maar ook onze klanten.
Welk seizoen is het belangrijkst voor jouw merk en waarom?
Alle verschillende soorten belastingen gaan het hele jaar door, maar het voorjaar is altijd extra belangrijk, dan worden de Inkomstenbelastingen ingediend (zo’n 50% van alle professioneel ingediende aangiften Inkomstenbelasting gaan via onze software).
Wat zijn de zomertrends voor jouw merk?
Nextens kent niet per se zomertrends, maar wat voor ons en onze klanten heel belangrijk is, is Prinsjesdag op de derde dinsdag in september. Dan worden de fiscale plannen voor het komende jaar gepresenteerd, die wij dan (indien nodig) moeten doorvertalen in onze software en waarover wij relevante artikelen aanbieden in onze kennisbank Nextens Naslag. Ook hosten we op de dag na Prinsjesdag een altijd goed bezocht webinar met als gasten economen, fiscalisten en beleidsmakers om verder te praten over de aangekondigde maatregelen.
Martin’s zomerfavorieten
- Favoriete zomerdrankje? Gemberlimonade met een extra scheutje Gimber, met Spa Rood.
- Favoriete ijsje? Dropijs. Bijna nergens te krijgen, dus maak ik het zelf.
- Kamperen of hotel? Hotel. Het leven kent al genoeg uitdagingen, dus daar hoeft kamperen echt niet aan toe te worden gevoegd.
- Favoriete barbecuegerecht? Spareribs.
- Boek of badminton? Boek. Tijdens vakanties verslind ik ze, dit jaar alleen maar non-fictie.
- Favoriete vakantieland? Oostenrijk (dat is ook deels mijn land van herkomst).
- Natuur of stad? Natuur.
- Zwembad of strand? Strand.
- Auto of vliegtuig? Auto. Je neemt altijd meer spullen mee terug dan je denkt, in een vliegtuig kan dat dan weer niet altijd.
- Fiets of boot? Fiets.
- Favoriete zomermerk? Ola (en dan met name Raketjes en Liuk). Elke keer weer een feestje.
Dit interview met Martin verscheen eerder op marketingtribune.nl.