Bedrijfsnaam – EVA accountancy
Oprichtingsjaar – 2021
Naam – Evelien van Proosdij
Functie – Eigenaar en AA-accountant
‘Na 25 jaar in loondienst te hebben gewerkt, ben ik vorig jaar voor mezelf begonnen. Ik heb deze switch gemaakt omdat ik ervan overtuigd ben dat ons beroep persoonlijker, toegankelijker en rechtvaardiger kan. Ik merkte dat dat in loondienst steeds lastiger werd. Voor mij is de relatie met de klant belangrijk en daar is in loondienst, mede door krappe personeelsbezetting en druk op budgetten, minder ruimte voor. Nu kan ik alles op mijn eigen manier doen en kan ik doen waar ik mij goed bij voel. Nextens past bij dat gevoel, vertelt Evelien van Proosdij, eigenaar en adviseur bij EVA accountancy.’
Wat vind jij belangrijk in je beroep en wat voor een soort klanten bedien je?
‘Ik vind het heel belangrijk om bij een onderneming ook achter de cijfers te kijken. Als je alleen naar cijfers kijkt kan je de context missen. Dan weet je ook niet wat de ondernemer drijft en waarom hij of zij bepaalde keuzes maakt. Door het persoonlijke contact kom je daarachter en kan ik ook beter adviseren. Voor mij is verbinding daarom erg belangrijk; ik wil langdurige relaties met mijn klanten. Ik heb alleen maar leuke klanten uit het (kleinere) MKB en zelfstandigen. Voor hen doe ik de VPB-, IB- en BTW-aangiften.’
Hoelang gebruik je Nextens Aangiftesoftware en waarom heb je ons gekozen?
‘Ik sta voor kwaliteit. Ik wil kwalitatief goede software gebruiken, dat gebruiksvriendelijk is en geen storingen bevat. Dan vallen er al heel wat pakketten af, omdat die niet voldoen aan mijn eisen. Na een proef met Nextens en een andere softwareleverancier, kwam voor mij de keuze voor Nextens al snel naar voren, omdat Nextens integer, betrouwbaar en kwalitatief hoogstaand is. Dat zijn ook eigenschappen die goed passen bij mijn bedrijf en waar ik voor sta.
Op de momenten dat je bezig bent met aangiftes merk je dat je er makkelijk doorheen loopt. Je wordt stap voor stap door de aangifte heen geleid, daarom is het ook zo’n fijn programma voor starters. Het is heel uitgebreid en je kan alles kwijt.’
Wat zijn voor jou de voordelen van Nextens?
‘De portal vind ik erg fijn en is heel handig voor mijn klanten. Dan kunnen zij gelijk zaken controleren en goedkeuren. Ook de klantenservice van Nextens is goed; je wordt meteen geholpen, je hoeft niet af te wachten. Je kan gewoon bellen waardoor je vragen meteen beantwoord worden.’
Hoe passen wij bij jouw groeiambities?
‘Ik wil nog wel groeien in mijn klantenportefeuille, maar ik heb niet de ambitie heel groot te worden. Voor mij is de relatie belangrijk en dat ik zorgvuldig en integer mijn werk kan doen. Daar sluit software zoals Nextens prima bij aan.’