Stuurt u uw klanten ook altijd aan het begin van het jaar per post of e-mail een checklist voor hun aangifte? De afhandeling van de stukken van uw klant is bewerkelijk, foutgevoelig en zou in strijd kunnen zijn met de AVG. Nextens denkt graag mee en heeft daarom een Klantportaal om deze communicatie te faciliteren en te vergemakkelijken.
Klanten met een persoonlijke pagina
Met het Klantportaal loggen uw klanten in op hun persoonlijke pagina, waar ze het hele jaar door hun situatie en gegevens aan kunnen passen en documenten kunnen uploaden. Uw klanten kunnen daarnaast een gebruiksvriendelijke checklist invullen, waarmee ze eenvoudig worden gewezen op de informatie en stukken die ze moeten aanleveren. Deze checklist kunt u naar eigen wens aanpassen en specifiek maken voor uw klanten. Als de aangifte vervolgens klaarstaat, is het tevens mogelijk voor uw klant om deze in het portaal te accorderen. Het Klantportaal is daarnaast volledig afgeschermd van Nextens, waardoor uw klant nooit toegang heeft tot uw gegevens.
Voordelen van het Klantportaal:
- Tijdbesparend, doordat de klant gelijk de juiste informatie en documenten aanlevert. Deze komen vervolgens direct in het juiste dossier. Hierin ziet u ook wat u nog nodig heeft van de klant.
- Veilig, omdat de opgestuurde documenten bij het uploaden én downloaden automatisch gescand worden op virussen, voordat ze in het klantdossier terecht komen.
- U bent altijd up-to-date van wat de klant uitvoert op het Klantportaal. Bij veranderingen krijgt u namelijk een e-mail, waarna u kunt inloggen om de documenten of ingevulde gegevens te zien.
- Persoonlijk, omdat het mogelijk is om uw logo en persoonlijke contactgegevens toe te voegen aan het Klantportaal. Tevens kunnen verschillende sjablonen en checklists worden aangemaakt.
Klantportaal activeren
In Nextens kunt u per klant aangeven of u gebruik wilt maken van het Klantportaal. Uw klant krijgt dan automatisch een mail met de informatie die nodig is om in te loggen.