Kan ik na 1 april nog beconuitstel aanvragen?
U kunt (nieuwe) klanten die zich na 1 april bij u melden voor uitstel nog tot aan de dagtekening van de aanmaning tot het doen van aangifte toevoegen aan uw uitstellijst. U hoeft alleen de uitstelverzoeken voor deze (nieuwe) klanten in te sturen, dus niet opnieuw voor uw gehele klantenbestand.
Kan er bijzonder uitstel aangevraagd worden voor (nieuwe) klanten die onder de blokkeringsregeling vallen?
Alleen aangiften waarvan het (boek)jaar eindigt op 31-12-2016 kunnen onder de blokkeringsregeling vallen. Voor posten die vallen onder de blokkeringsregeling is geen bijzonder uitstel mogelijk. Als uw klant over voorgaande jaren aangifte inkomstenbelasting / vennootschapsbelasting moest doen, zijn de volgende situaties mogelijk:
CVU geeft uitstel als:
- Uw klant op tijd aangifte over 2015 heeft gedaan.
- Uw klant niet of te laat aangifte over 2015 heeft gedaan én op tijd aangifte over 2014 en 2013 heeft gedaan.
CVU geeft geen uitstel als uw klant niet of te laat aangifte 2015 heeft gedaan én niet of te laat aangifte 2014 en/of 2013 heeft gedaan.
Wanneer krijg ik het overzicht van uitstelposten van CVU?
Vanaf mei staat het digitale overzicht van uitstelposten voor u klaar. Dit heet het Service Bericht Uitstel (SBU). Het bericht wordt dagelijks opnieuw klaargezet met de laatste wijzigingen. U kunt het ophalen als u de beschikking hebt over een eigen PKI Overheidsservice Certificaat en software die daarvoor geschikt is. Nextens is hiervoor geschikt.
Voor het belastingjaar 2016 ontvangt u ook nog de papieren versie en de cd-rom. Met ingang van belastingjaar 2017 worden alleen nog digitale berichten verstuurd.